De creatie van het merk dat dé sleutel is tot duurzaam vastgoed
Het ontwikkelen van een unieke merkidentiteit voor een frisse nieuwkomer in financieringen voor commercieel vastgoed, Vitru. Vitru verstrekt zakelijke financieringen voor woningen die worden verhuurd. Ook voor een bijzonder gunstig bouwdepot ben je bij hen aan het juiste adres. Ze focussen zich vooral op het aantrekkelijk maken van duurzame keuzes en huurders die gaan voor lange termijn relaties. De vraag werd al snel: ‘hoe onderscheiden wij ons in de markt van vastgoedfinancieringen?’.
De Nederlandse vastgoedmarkt staat voor grote uitdagingen. Met haar vastgoedfinancieringen draagt Vitru een steentje bij aan de nodige transitie in deze markt. We begonnen met de positionering en de propositie van het merk. Wat was het passende verhaal bij dit bedrijf? We zochten bij Vitru onderscheid in duurzaamheid, goed verhuurderschap, persoonlijkheid, snelheid en flexibiliteit. Dit werd onze focus voor de communicatie binnen de markt.
We creëerden een volledig merk. Vanaf het bedenken van de naam tot het ontwerpen van het logo, de huisstijl en de website. We maakten een benefitladder en vanuit daar werd het onderscheidend vermogen en de waarde van Vitru bepaald. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het maken van een huisstijl die daarbij aansloot. Vanuit daar hebben we het uitgebreid met een UX traject voor het opzetten van de website. Ook creëerden we een merkintroductie video die de frisse blik van Vitru binnen de vastgoedmarkt weergeeft. Zo toonden we aan dat Vitru de sleutel is tot duurzaam vastgoed.