De employee engagement verhogen in een hybride werkomgeving? Met video kan het!
In 2020, toen corona net de hoek om kwam kijken, konden we nog niet voorzien hoe groot de impact op ons werkleven zou zijn: op kantoor van 9 tot 5 werd thuiswerken. Kletsen bij de koffieautomaat werd teamsen vanaf de keukentafel. Niet de ideale tijd dus om een nieuwe strategie tot leven te brengen en tussen de oren en ogen van de medewerkers te krijgen. Rabobank zag al snel dat er iets moest gebeuren dit te realiseren én de verbondenheid tussen de organisatie en de mensen – de employee engagement - te behouden en te verhogen.
Daarom ontwikkelden we twee interne tv-programma’s; één voor de medewerkers die particuliere klanten bedienen en één voor de medewerkers die zakelijke klanten bedienen. Deze video’s worden periodiek gedeeld binnen de organisatie en goed bekeken door de doelgroep. En waar we zijn gestart met een videoreeks waarin we eerst zélf op zoek gingen naar onderwerpen om de programma’s mee te vullen, komen medewerkers nu zélf naar ons toe met de vraag of zij hun nieuws via één van de twee tv-programma’s kunnen delen met de rest van de organisatie.